لطفا منتظر بمانید، در حال بارگذاری ...

آیت الله رجبی عنوان کرد؛ لزوم تدوین سند ملی هوش مصنوعی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بعد از ظهر امروز در سومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای هوش مصنوعی اعم از جنبه منفی و مثبت آن اظهار داشت: هوش مصنوعی ظرفیت های بالایی دارد و می تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ به همین خاطر باید مراقب حیله های دشمنان باشیم و ظرفیت عظیم هوش مصنوعی را در اختیار نظام اسلامی قرار دهیم.

آیت الله رجبی عنوان کرد؛ لزوم تدوین سند ملی هوش مصنوعی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بند اخلاقی افزوده شده در سند ملی هوش مصنوعی ابراز داشت: سندهای طراحی شده در جهان بیشتر از جنبه علمی تدوین شده است نه اخلاقی، و ما باید یک نگاه واقع بینانه به هوش مصنوعی داشته باشیم و آن را طبق اصول اخلاقی اسلامی ترسیم کنیم.

آیت الله رجبی با توجه به لزوم نگاه آینده نگرانه در این سند اظهار کرد: ما باید آینده بین بوده و آینده را پیش بینی کنیم تا مقدمات و مبانی تمدن نوین اسلامی را پیش بینی، طراحی و ترسیم کنیم.

وی با اشاره به افق دید در تدوین سند ملی هوش مصنوعی ابراز داشت: ما باید افق دید خود را وسیع و جهان شمول کنیم و نگاه خود را محدود به کشور خود نکنیم بلکه باید به صورت جهانی به این ابزار نگاه شود.

آیت الله رجبی عنوان کرد؛ لزوم تدوین سند ملی هوش مصنوعی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب

آیت الله رجبی در ادامه افزود: به حمدلله در دین اسلام و فرهنگ غنی شیعه، ظرفیت ها و سخنان زیادی در این زمینه ها وجود دارد و باید جهت دهی تمدنی در این سند دیده شود و حفظ اصول و مبانی اسلامی در آن رعایت شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه من برای بیانیه گام دوم وقت زیاد صرف کرده ام، اظهار داشت: ابزار هوش مصنوعی در تبیین بهتر و گسترده نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد و حتماً این سند باید با نظر به گام دوم انقلاب اسلامی و مؤلفه های آن تدوین شود.

وی در پایان با اشاره به وحشت جذب جوانان به دین اسلام و انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان افزود: فضای هوش مصنوعی باید به گونه ای باشد که ظرفیت ارسال پیام به جهانیان در کشور ایجاد شود و از این ابزار می توان به خوبی استفاده کرد.

برچسب ها

اشتراک گذاری:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + هجده =

آیکن های اجتماعی