لطفا منتظر بمانید، در حال بارگذاری ...

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌ علمیه: قدرت تمدنی از آن اسلام است

کوهساری

به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: مقدمات و تهیه سند نباید کار اصلی در حوزه فنی هوش مصنوعی به تأخیر بیفتد.

مسئول مرکز ارتباط و امور بین الملل حوزه‌های علمیه، افزود: اخیراً در نمایشگاه اکسپو حضور داشته ایم، بسیاری از کشورها ظهور و بروزشان در این نمایشگاه بر اساس هوش مصنوعی بوده است.

وی بیان داشت: بر اساس شواهد، در نقطه عطف تاریخی قرار داریم و این امر هم سبب شده موازنه‌های تمدنی دنیا در حال تغییر باشد. لذا در این نگاه تمدنی باید نگاه مان جامع باشد. تمدن دارای ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری و نمودهای تمدنی است و به نظر می‌آید، هوش مصنوعی در همه ابعاد تمدنی نقش برجسته ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: نگاه جامع نگرانه بعد از مدت‌ها غفلت، الان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: حوزه علمیه هم در تلاش است در طرح‌های تحولی که در موارد مختلف پاسخ گویی، بین الملل و جامعه را در دستور کار قرار داده، نگاه تمدنی را در برنامه‌های خود داشته باشد.

مسئول مرکز ارتباط و امور بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: مسئله هوش مصنوعی بسیار جدی است و باید نگاه دقیق‌تری به آن داشت.

وی بیان داشت: مقوله هوش مصنوعی به عنوان پازل در مسائل شناختی قرار گرفته و حل بسیاری از ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی از همین طریق مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: ما در هوش مصنوعی به دنبال حذف انسان و جایگزینی ربات نیستیم، بلکه به دنبال انسانی که بسیار متحول گرا و تفکرنگر در مسائل مختلف است، می‌باشیم. لذا “مقوله شناختی” جنگ‌های آینده است و بر اساس شواهد موجود از آن گریزی نداریم.

مسئول مرکز ارتباط و امور بین الملل حوزه‌های علمیه، افزود: به دلیل اهمیت مسئله، می‌طلبد حوزه در مورد هوش مصنوعی و سند این مسئله در میدان باشد و در مدیریت و تصمیم گیری ها هم حضور جدی تری داشته باشد.

وی بیان داشت: عرصه دیگر که در بحث هوش مصنوعی باید مورد دقت قرار بگیرد، در ارتباط با نظام اسلامی است. اگر نظام تمدنی داریم باید در مورد این حوزه و حتی مسئله مقاومت هم توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: حضور در پیچ تاریخی تمدنی واقعیت دنیای فعلی است و این قدرت تمدنی از آن اسلام است. لذا باید این نگاه تقویت شود. رهبر انقلاب در مورد جامعیت تمدنی دغدغه دارند و توصیه هم کرده اند.

مسئول مرکز ارتباط و امور بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: در مورد مدیریت جوامع هم اگر به دنبال ساختار شناخت، فرایند ها، آسیب‌ها و راهکار هستیم، باید نگاه جدی تری به آن شود و معتقدیم هر مقوله برای اینکه به مرحله تمدنی برسد، باید جریان سازی، گفتمان سازی، فرهنگ سازی، پیوست رسانه‌ای، تربیت نیرو در مورد آن صورت گیرد.

برچسب ها

اشتراک گذاری:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

آیکن های اجتماعی